Z cyklu wf i plastyka po angielsku... :)
Tym razem w ramach naszej innowacji „Healthy mind in a healthy body” uczniowie klasy IV c oraz IV d musieli wykonać mega trudne zadanie :) . Praca polegała na stworzeniu plakatu z Daily Menu (jadłospisem dziennym). Zadanie poprzedziły lekcje wf-u, na których uczniowie poznali piramidę żywienia.
Dlaczego sen jest tak ważny?
Materiał przedstawia najważniejsze informacje na temat roli snu oraz wpływu na niego przez nowe technologie.
Powiadomienia w smartfonie. Dlaczego warto nimi zarządzać?
Z tej infografiki dowiesz się, jaką rolę pełnią powiadomienia w procesie uzależniania się od smartfona.
10 zasad higieny cyfrowej
Higiena cyfrowa to postawa życiowa i wynikające z niej działania charakteryzujące się kreatywnym i odpowiedzialnym używaniem zasobów sieci, zmierzające do optymalizacji indywidualnego zdrowia somatycznego, psychicznego oraz społecznego w zakresie korzystania z technologii informacyjno-komunikacyjnych. Jej poziom uzależniony jest od samoregulacji i kontroli związanej z używaniem internetu oraz cyfrowych narzędzi ekranowych, dostępnej alternatywy dla świata cyfrowego, jak również rozwiniętej sieci oparcia społecznego.
Kariera bez barier- projekt wsparcia uczniów
Nasza Szkoła zakwalifikowana do projektu "Kariera bez barier"!
Z ogromną przyjemnością informujemy, że nasza szkoła została zakwalifikowana do udziału w ogólnopolskim projekcie "Kariera bez barier", którego celem jest kompleksowe wsparcie uczniów w przygotowaniu do wejścia na rynek pracy. Projekt realizowany jest we współpracy z Ministerstwem Edukacji Narodowej (MEN) oraz Instytutem Badań Edukacyjnych (IBE), co gwarantuje wysoki standard i merytoryczną wartość działań podejmowanych w ramach projektu.
Jakie działania czekają naszych uczniów i kadrę pedagogiczną?
W ramach projektu "Kariera bez barier" zaplanowano szereg działań, mających na celu wsparcie zarówno uczniów, jak i nauczycieli, rodziców oraz lokalną społeczność:
1. Indywidualne konsultacje z doradcą zawodowym – dla uczniów klas IV-VIII, które pomogą im odkryć swoje mocne strony, zainteresowania oraz predyspozycje zawodowe. Dzięki temu będą mogli świadomie planować swoją przyszłość edukacyjną i zawodową.
2. Projekty uczniowskie – uczniowie wezmą udział w realizacji projektów edukacyjnych, które rozwiną ich umiejętności praktyczne, kreatywność oraz zdolności pracy zespołowej. Tematyka projektów będzie dostosowana do ich zainteresowań oraz potrzeb lokalnego rynku pracy.
3. Szkolenia dla nauczycieli – nauczyciele naszej szkoły wezmą udział w specjalistycznych szkoleniach, podczas których poznają nowoczesne metody pracy, wspierające kształcenie kompetencji uczniów niezbędnych na rynku pracy. Szkolenia te obejmą m.in. metody pracy na lekcji, pracę metodą projektu oraz innowacyjne rozwiązania pedagogiczne.
4. Działania z pracodawcami – uczniowie będą mieli możliwość uczestnictwa w spotkaniach z lokalnymi pracodawcami, wizytach studyjnych oraz warsztatach zawodowych, które pozwolą im na poznanie różnych zawodów i ścieżek kariery. To niepowtarzalna okazja do zdobycia praktycznej wiedzy na temat rynku pracy oraz nawiązania kontaktów z potencjalnymi pracodawcami.
5. Warsztaty dla rodziców – w ramach projektu przewidziano również spotkania z rodzicami uczniów, podczas których będą mogli oni zdobyć wiedzę na temat wspierania swoich dzieci w wyborze ścieżki edukacyjno-zawodowej. Rodzice dowiedzą się, jak efektywnie wspierać rozwój kompetencji swoich dzieci oraz jak pomóc im w przejściu z edukacji na rynek pracy.
6. Warsztaty i konsultacje z mentorami – szkoła będzie miała wsparcie doświadczonych mentorów, którzy pomogą nauczycielom i uczniom w efektywnym wykorzystaniu oferowanych działań oraz w rozwijaniu kluczowych umiejętności.
7. Stworzenie indywidualnego planu wsparcia dla szkoły – w oparciu o przeprowadzoną diagnozę potrzeb naszej szkoły zostanie opracowany szczegółowy plan działań, który będzie dostosowany do jej specyfiki i potrzeb uczniów.
Projekt realizowany jest przez Konsorcjum Narodowego Forum Doradztwa Kariery oraz ProcessTeam Sp. z o.o., którzy we współpracy z MEN i IBE mają na celu stworzenie modelu wsparcia edukacyjnego, który pomoże młodym ludziom w efektywnym przygotowaniu się do aktywnego uczestnictwa w życiu zawodowym.
Jesteśmy przekonani, że udział w tym projekcie przyniesie wiele korzyści zarówno naszym uczniom, jak i całej społeczności szkolnej, przygotowując młodzież do przyszłych wyzwań zawodowych.
Zapraszamy do śledzenia aktualności na naszej stronie internetowej oraz w mediach społecznościowych, gdzie będziemy na bieżąco informować o realizowanych działaniach w ramach projektu!
Nasza szkoła od września uczestniczy w projekcie pt “Kariera bez barier”, w ramach którego zaplanowano szereg działań, mających na celu wsparcie uczniów w podjęciu decyzji przyszłej drogi edukacyjno- zawodowej.
Projekt “Kariera bez barier”
21 października uczniowie klas ósmych realizowali dodatkowe działania projektowe- wizytowali Powiatowy Urząd Pracy w Augustowie, w którym poznali tajniki rynku pracy z uwzględnieniem specyfiki województwa podlaskiego, wysłuchali wykładu na temat obecnej sytuacji na rynku pracy. Następnie przedstawiono im zadania urzędnika, co wzbudziło spore zainteresowanie, zwłaszcza wśród tych, którzy myślą o karierze w administracji.
Kolejne spotkanie, 31 października, dotyczyło ofert szkoleniowych dostępnych w urzędzie pracy. Uczniowie dowiedzieli się o kursach i szkoleniach, które mogą pomóc w podniesieniu kwalifikacji, a także o dostępnych programach dofinansowań dla tych, którzy chcieliby rozpocząć własną działalność gospodarczą.
Ponadto uczniowie mieli okazję spotkać się z przedstawicielami różnych zawodów: ratownikiem medycznym, który opowiedział o swojej ścieżce edukacyjnej, plusach swojej pracy, takich jak możliwość niesienia pomocy i satysfakcja z wykonywanego zawodu, ale również o minusach, w tym o wysokim poziomie stresu i trudnych warunkach pracy.
Kolejnym gościem był strażak. Jego opowiadanie o wyzwaniach związanych z wykonywaniem zawodu strażaka, stabilności zatrudnienia, służbie publicznej, trudach (praca w systemie zmianowym i narażenie na niebezpieczeństwo to minusy tego zawodu) zainteresowała wielu uczniów.
Ostatnimi gośćmi cyklu zawodowych spotkań byli przedstawiciele wojska, którzy zapoznali uczniów z możliwością kariery wojskowej, w tym szkołami, kursami wojskowymi. Dyscyplina, możliwość kariery międzynarodowej były przedstawione jako główne atuty, podczas gdy ryzyko związane z misjami i konieczność relokacji zagrożeniem w pracy żołnierza.
Od października szkolny doradca zawodowy prowadzi indywidualne zajęcia z piętnastoma uczniami klas ósmych, aby pomóc im odkryć mocne strony i rozwijać umiejętności potrzebne w przyszłej ścieżce edukacyjno-zawodowej. Każdy uczeń miał już dwa indywidualne spotkania, a trzecie planowane jest na przełomie stycznia i lutego. Podczas spotkań doradca koncentrował się na identyfikacji mocnych stron uczniów. Dzięki testom i ćwiczeniom, każdy z nich mógł lepiej zrozumieć swoje talenty, umiejętności. Doradca wskazywał, w jakich dziedzinach zawodowych cechy charakteru, wiedza i umiejętności mogą być szczególnie przydatne. Podczas tych spotkań uczniowie mieli możliwość rozmowy z doradcą o swoich planach, marzeniach na przyszłość. Doradca zawodowy pomaga im zrozumieć, jakie kroki muszą podjąć, aby osiągnąć swoje cele zawodowe, oraz jak wybrane przez nich szkoły i kursy mogą wpłynąć na ich przyszłość. Każde spotkanie jest indywidualnie dostosowane do potrzeb i aspiracji uczniów, co sprawia, że proces ten jest efektywny i przynosi wymierne korzyści.
Dzięki tym indywidualnym spotkaniom uczniowie zyskują nie tylko wiedzę na temat swoich predyspozycji, ale także narzędzia do pracy nad sobą i planowania swojej kariery.
Dzięki projektowi „Kariera bez barier" uczniowie zyskują nie tylko wiedzę, ale również inspirację do dalszego rozwijania swoich pasji i zainteresowań. Wychodząc z naszej szkoły, mamy nadzieję, że będą czuli się bardziej pewni siebie i gotowi na wyzwania, które przyniesie im przyszłość.
Doradca zawodowy
Urszula Kuczyńska
http://poczta.maxkomputery.pl/sp3-augustow.pl/public_html/?start=154#sigFreeIde684cb5f54
Do rodziców
Szanowni Państwo,
Z wielką radością informujemy, że nasza szkoła została zakwalifikowana do udziału w ogólnopolskim projekcie "Kariera bez barier", realizowanym we współpracy z Instytutem Badań Edukacyjnych (IBE) na zlecenie z Ministerstwa Edukacji Narodowej. Projekt jest częścią programu kompleksowego wsparcia dla rodzin „Za życiem” i ma na celu wsparcie uczniów, zwłaszcza tych ze zróżnicowanymi potrzebami edukacyjnymi i niepełnosprawnościami, w przygotowaniu do wejścia na rynek pracy.
Czym jest projekt "Kariera bez barier"?
Projekt ma na celu pomóc naszym uczniom w zdobyciu umiejętności i kompetencji niezbędnych w dorosłym życiu zawodowym oraz wesprzeć Państwa jako rodziców w towarzyszeniu im na tej drodze. Chcemy, aby każdy uczeń mógł odkryć swoje mocne strony i rozwinąć umiejętności, które ułatwią mu start w przyszłość.
Jakie działania zaplanowano w ramach projektu?
Dla uczniów:
- Indywidualne konsultacje z doradcą zawodowym – każdy uczeń będzie miał możliwość skorzystania ze wsparcia specjalisty, który pomoże mu odkryć swoje talenty, zainteresowania i predyspozycje zawodowe. To wspaniała okazja, by zastanowić się nad własnymi celami i marzeniami!
- Warsztaty i projekty uczniowskie – uczniowie będą uczestniczyć w zajęciach praktycznych, które pomogą im rozwinąć umiejętności współpracy, komunikacji, kreatywnego myślenia i samodzielności. Będą mieli okazję pracować w grupach, rozwiązywać problemy oraz prezentować efekty swojej pracy.
- Spotkania z lokalnymi pracodawcami – w ramach projektu zaplanowaliśmy wizyty w miejscach pracy, spotkania z przedstawicielami różnych zawodów oraz warsztaty, które pomogą uczniom zrozumieć, jak wygląda praca w różnych branżach.
Dla rodziców:
- Warsztaty i spotkania informacyjne – przygotowaliśmy dla Państwa specjalne spotkania, podczas których dowiedzą się Państwo, jak skutecznie wspierać swoje dziecko w wyborze ścieżki kariery. Poznają Państwo metody, które pomogą dziecku odkrywać swoje talenty i możliwości.
- Szkolenia i działania edukacyjne – zapewnimy Państwu dostęp do informacji, które pomogą w znalezieniu odpowiednich narzędzi i rozwiązań wspierających rozwój zawodowy dziecka. Będzie to doskonała okazja, by uzyskać porady i wskazówki dotyczące edukacji i przyszłości zawodowej Państwa dziecka.
Korzyści z udziału w projekcie:
Dla uczniów:
- Lepsze przygotowanie do wejścia na rynek pracy oraz rozwinięcie kompetencji takich jak komunikacja, samodzielność, zarządzanie czasem, czy umiejętność rozwiązywania problemów.
- Możliwość poznania swoich mocnych stron, talentów i zainteresowań, co ułatwi podejmowanie świadomych decyzji dotyczących dalszej edukacji i kariery zawodowej.
Dla rodziców:
- Wsparcie w zrozumieniu, jak pomóc dziecku w planowaniu przyszłości zawodowej oraz dostęp do praktycznych wskazówek, które ułatwią proces wspierania dziecka na tej drodze.
- Możliwość uczestnictwa w warsztatach i spotkaniach, które pomogą w lepszym zrozumieniu potrzeb edukacyjnych i zawodowych dziecka.
Zachęcamy do aktywnego udziału!
Państwa zaangażowanie jest kluczowe dla sukcesu naszych uczniów. Wspólnie możemy pomóc dzieciom w przygotowaniu do przyszłości, rozwijając w nich umiejętności, które będą niezbędne na zmieniającym się rynku pracy. Udział w projekcie "Kariera bez barier" to wyjątkowa szansa dla Państwa i Państwa dzieci, aby lepiej zrozumieć wyzwania i możliwości, które niesie ze sobą przyszłość.
Więcej informacji o projekcie znajdziecie na stronie projektu: www.otwartakariera.pl. W załączniku przesyłamy także ulotkę informacyjną, która zawiera szczegółowe informacje na temat projektu.
Przedszkole
„Wykorzystanie przestrzeni ogrodu w pracy z dzieckiem w przedszkolu”
Poniżej prezentujemy scenariusze zajęć opracowane w dniach 15-17 maja 2021 r. przez nauczycieli Przedszkola nr 6 im. Słoneczna Szósteczka w Augustowie w ramach szkolenia „Wykorzystanie przestrzeni ogrodu w pracy z dzieckiem w przedszkolu”.
Szkolenie zostało zrealizowane przez firmę Stimuslus Centrum Szkoleniowe w ramach projektu „Słoneczne przedszkole” i wzięło w nim udział 10 nauczycielek wychowania przedszkolnego.
Warsztaty dotyczyły pracy dydaktycznej z dziećmi z wykorzystaniem ogrodu przedszkolnego w oparciu o 4 żywioły: ziemi, wody, powietrza i ognia. Nauczycielki poznały jak należy pracować z dziećmi wykorzystując stymulację polisensoryczną: doświadczanie przyrody i darów natury wszystkimi zmysłami oraz elementy sensoplastyki. Uczestniczki szkolenia poznały także założenia arteterapii i propozycje wykorzystania tych pomysłów w pracy z dziećmi w ogrodzie podczas zajęć demonstracyjnych z udziałem dzieci.
Jednym z efektów projektu jest opracowane 4 scenariuszy zajęć z dziećmi w ogrodzie, które udostępniamy wszystkim chętnym na zasadach wolnej licencji Creative Commons – Uznanie Autorstwa – Użycie Niekomercyjne (CC-BY-NC) na stronie www.przedszkole.home.pl/2020-2021 oraz www.sp3augustow.pl.
Projekt „Słoneczne przedszkole” jest dofinansowany ze środków Unii Europejskiej w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego.
Scenariusz nr 1 - ZIEMIA
Scenariusz nr 2 - WODA
Scenariusz nr 3 - POWIETRZE
Scenariusz nr 4 - OGIEŃ
http://poczta.maxkomputery.pl/sp3-augustow.pl/public_html/?start=154#sigFreeIda5ffedc3e0